szept 302023

Időpont: 2023.szeptember 29.

Visegrád Nagymarosi révnél leszálltunk az Esztergom felőli járatról. A korai órának betudhatóan a komp kongott az ürességtől. Persze, nem így visszafelé délután 17 órakkor, de erről majd később).
Utunkat jó féle, házi pálinkával indítottuk el. A sárga négyzeten elérkeztünk a „szép kilátás vendégházhoz” majd a sárga sáv jelzésen haladtunk viszonylag meredeken felfelé, amíg a Remete barlang jelzéshez nem értünk. Itt eldöntöttük, hogy először felkeressük a régen nem látott Remete barlangokat, majd utunkat a 484 m magas Szent Mihály hegyen folytatjuk.
A Remete barlangig az út elég keskeny, nehezen járható volt. Ennek ellenére több fiatal kirándulóval, sőt egy általános iskolai osztállyal is találkoztunk.
Útközben kilátó pontokon élvezhettük a Duna kanyari látképet. A tágas Remete barlangban megebédeltünk és kissé megpihentünk, mert tudtuk, hogy viszonylag meredek, köves szakasz következik fel a csúcsig. 13 óra körül feljutottunk a Mihály Lili pihenő kőpadig, majd a köves csúcsra. Itt közös szert tartottunk. Megemlékeztünk Mihály Arkangyal, angyali seregek vezéréről.
Gondoltam megköszöntjük Borz László túra társunk eddigi Szent Mihály hegyi túravezetését.
Eldöntöttük, hogy idén kihagyjuk a kilátót és helyette időben visszatérve a sárga sáv jelzésen estebéddel zárjuk a túrát.
Fél négy után el is értük a hajókikötőt.
A sült keszeget, csapolt sörrel öblítettük le.
Az öt órási teli komppal visszatértünk Visegrádra, majd busszal Esztergomba.
Jól eső fáradtsággal és megelégedéssel nyugtáztuk, hogy képesek vagyunk ilyen túrák megtételére ma is. Magunkban hálát adtunk, hogy egészségesen hazaérkeztünk. Jövőre ismét megtesszük ezt a túrát!

Lejegyezte: Vince Gabriella

Posted by at 16:48

Sorry, the comment form is closed at this time.