Házavató

Nincs kategorizálva   Házavató bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
aug 012020

Lázasan készültem életem első házavatójára. Főleg azért, mert a ház elkészüléséhez hozzájárulhattam két kezemmel, lelkemmel, szellememmel.
Ez a házavatóra kiszemelt nap, amit a vírus miatt más időpontba kellett tenni, nagyon jónak ígérkezett.
Kálmánhoz és párjához Julikához, egy maroknyi érdeklődő, Kálmánékkal együtt örülni tudó Turistatárs érkezett gyalog, biciklivel, busszal, kocsival.
Fogadásunk a kert legcsodásabb helyén történt, a különleges RÓZSA LUGASban, ahol a Nagyboldogasszony energiák áradtak felénk.
A bevezető köszöntés és az első áldomások után felkerekedtünk, hogy a pincétől a padlásig megismerhessük a házat. Menet közben sok magyar vonatkozású házépítéssel kapcsolatos információt osztott meg Kálmán a jelenlévőkkel. E közben kedvet kaptam a házépítéshez, otthon teremtéshez többed magammal. Bízom benne, hogy a nálam fiatalabb generáció meg is valósítja az álmait. Kálmán támogatására bizonyosan számíthatnak. (Megsúgta Kálmán, hogy a héten Győrből vár egy középiskolai osztályt, akiket érdekel az Ő élettere.)
A nézelődéssel, kérdezésekkel, bor kostolgatásokkal(lásd. a pincék képeket) nagyon elszaladt az idő. A jó hangulat megteremtéséhez a közös éneklés is hozzájárult, amit szívből jövő ritmusokkal Anti Túratársunk kísért a gitárján.
Mikor már a finom ilyen-olyan zsíros kenyérrel hozzá hagymával, kókusz-golyókkal, jófajta nyári almával elteltünk és a nap is lemenőbe volt, akkor a DOMB-on egy közös énekléssel zártuk a jól sikerült házavatót.
Köszönjük Kálmán a meghívást. Gyönyörű napfényes délutánt töltöttünk Nálatok együtt.
Kívánjuk, hogy hosszan élvezhessétek, egészségben a megalkotott műveteket, valamint a tudásotokat és a magyarság szeretetet tovább tudjátok adni.

Áldás kísérje utatok!

Készítette: Vince Gabriella

Pilisszentkereszt-Szentkút-Dobogókő

Egyéb kategória   Pilisszentkereszt-Szentkút-Dobogókő bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Júl 192020

2020. július 19-én reggel 9 fős csapatunk útnak indult Esztergomból a tervezett túrára.
A Két-bükkfa-nyeregnél enyhe ködszitálás fogadott, de a jó kedvünkön ez mit sem változtatott. A Pilisszentkereszten található Pomázi út 35. megállóhoz már egy másik busszal jutottunk el. Alig szálltunk le, mire közbeszólt az eső, hát gyorsan fel kellett kapkodnunk az esőkabátjainkat. Tervezett túránkon nemsokára egy figyelmeztető leírást találtunk, miszerint a Szurdokban veszélyes útszakaszok vannak és nem ajánlatos a hely meglátogatása. Ezért utat változtattunk, s a Szurdok helyett a kék háromszög jelzésen a Szurdok gerinc felé vettük az irányt. Mire felértünk, szerencsénkre alábbhagyott az eső és gyönyörű kilátás volt a jutalmunk. 4
A gerincről leérve ismét egy tábla fogadott, amely szerint a Szurdok gerinc is veszélyes útszakasz, alighanem gyakorlott túrázók lehetünk, hisz minden gond nélkül teljesítettük. A kék kereszt jelzésen folytatva barangolásunk eljutottunk a pilisszentkereszti Szentkúthoz, egy csodatévő helyhez. Itt tartottuk pihenőnket és az előre elkészített palackjaink is megteltek friss forrásvízzel.
Ezután a sárga kereszt jelzésen haladva a Pilisszántói elágazáshoz értünk és busszal felmentünk Dobogókőre. Egy ideig gyönyörködtünk a kilátásban, majd meglátogattuk a Siketek Mária-kegyhelyét és újból megpihentünk a Báró Eötvös Lórándról elnevezett menedékháznál.
Itt már komolyabb zuhé alakult ki, de szerencsésen mindenki biztonságban kivárta, míg elmúlt és 15.50-kor már napsütésben szállhattunk fel az Esztergomba tartó buszra.

Pilisszentlászló – Vörös-kő – Leányfalu

Nincs kategorizálva   Pilisszentlászló – Vörös-kő – Leányfalu bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
jún 282020

2020. június 28-án reggel tizenhárom fős csapatunk kis erőfeszítéssel ugyan, de legalább felesleges várakozás nélkül érte el a buszcsatlakozást Szentendre-Izbégről Pilisszentlászlóra.
Ezen a verőfényes vasárnap délelőttön bizony minden árnyékban töltött perc sok értékes energiát megspórolt a túrázni vágyóknak. Nem csoda hát, hogy Pilisszentlászló főterén a kis kápolna árnyékából szemlélgettük Szent László királyunk mellszobrát. Utunk első szakasza a célként kitűzött Vöröskő felé kisebb nekirugaszkodást követelt, bár az emelkedő korántsem volt embert próbáló, de páran kissé elszoktunk a természetjárástól.
Volt ám mit nézni, főleg a gombák kedvelőinek valóságos kánaán volt az ösvény, le sem kellett térni róla, szinte minden lépés után újabb és újabb étvágykeltő, vagy épp szemet gyönyörködtető erdei gombakreációra bukkantunk, épp csak le kellett hajolni érte. Így aztán már a kezdetekben gyakorta kettészakadt a csoportunk, de kisebb lemaradásainkat egy darabig jól tűrték a fürgébb lábú társaink, akik bizony jóval előttünk értek a “célba”, de ne vágjak a dolgok elejébe, hisz pont erről szól a természet, hogy mindennek megvan az ideje. S a fogékony kirándulót erre tanítja is.
A több szem többet lát elve nemcsak két gombaimádónak kedvezett, hanem csoportvezetőnknek hála, egy cseresznye-faóriás formájában a legzamatosabb vadcseresznyével kényeztette el azokat, kik időt és fáradtságot nem sajnálva megragadták az alkalmat. Főúri desszertnek is beillett volna, de ebédidei “tízórainkat” csak ezután, a feng-shui nyugalmát árasztó Pap-réten költöttük el.
Az égen elszórtan felhőtornyok biztosítottak időnként felüdülést a páradús, rekkenő 33 fokban. Sajna a dél múltával egyre ritkábban örvendeztettek, ezért is jól esett, hogy a napos rét után ismét tölgyek s más fák lombjai alatt folytatódott utunk Vörös-kőre.
Mire a kilátóra ért a “lassú” alakulat, már egyértelmű lett, hogy a “gyorsak” más utat választanak a hegyről lefele Leányfalura. Mi még a lelket szárnyaltató kilátással eltelve javában falatoztunk, mikor ők elindultak Leányfalu felé.
Érdemes volt alaposan megpihentetni lábaink, mert biza a Leányfaluba vezető piros kereszttel jelzett út pár helyen bokaficamot kockáztató meredekséggel ereszkedett alá.
A sors útjai viszont már csak olyanok, hogy az együtt-indulókat az Esztergomba tartó buszon újra összehozta…
Ekkora már a fáradtság és a kellemes illatú, de fülledt erdei levegő annyira ránk telepedett, hogy legszívesebben megmártóztunk volna egy apró vagyis mini tavacskában, melyben ezüstösen és aranylón csillámlott az élet.
Élményekkel, barátságokkal és gombával gazdagabban tértünk haza… Frissítő zuhany helyett egy utcai kúttal kellett beérnünk. Már jóval magunk mögött hagytuk a szebb napokat látott, kettéhasadt öntött vas csodát, mikor eszembe jutott a kis herceg kútja – és elszégyelltem magam, hogy nem készítettem (LP) képet róla.

LP, CÉ

Ezt a túrát a Nagyszüleim emlékére ajánlom (Vince Gabriella)

zarándoklat   Ezt a túrát a Nagyszüleim emlékére ajánlom (Vince Gabriella) bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
máj 242020

A vesztegzár feloldását követően elmentünk túrázni. Az éves túraprogramunknak megfelelően Márianosztrára látogattunk el. A túrázástól elszokott tagjainknak jól eset ez a fesztelen, könnyű túra.

Lelkes csapatunk lendületesen, élvezve a találkozás örömét haladt végig az úton. Észrevettünk minden nővényt (Mária tövis) állatot (kígyót, siklót) madarat (fecskék, sirály stb.). A viharosnak mondható szélben, de napsütéses időben jutottunk el a Pálos Rend törzshelyére.

Mint tudjuk: Nagy Lajos király (1342-1382) 1352-ben kolostort és templomot építtetett a Pálos Rend számára, amit a Magyarok Nagyasszonya tiszteletére szenteltetett föl.

1786. február 7-én II. József császár – számos más szerzetesrenddel egyetemben- a Pálos Rendet is feloszlatta. Ezután évtizedekig üresen állt.

1989. augusztus 1-től A Pálos Rend visszatért Márianosztrára: és visszakapta a templomot, amit 1993-ban az esztergomi főegyházmegyétől a váci egyházmegyéhez csatoltak. Az egykori kolostorépület azonban továbbra is az állam kezében maradt és börtönként üzemel a mai napig is.

Az alábbi képekkel szeretnénk kedvet csinálni a túrázáshoz Túratársainknak.

Gyertek és élvezzük a szabad mozgás örömét a természet ölén!

Üdvözlettel: Vince Gabriella

Karantén kirándulás/élménybeszámoló Haraszti Zsuzsa II.

Nincs kategorizálva   Karantén kirándulás/élménybeszámoló Haraszti Zsuzsa II. bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
máj 212020

Szerencsénkre a kijárási tilalom alatt nekünk adódik a ház körül elég mozgási lehetőség.
A borsót Gergő unokánk szórta a földbe még március elején, a paradicsompalánta saját nevelésű. A krumpli ültetést a talajelőkészítéssel együtt Marci unokánk végezte. Van akácunk, bodzánk, csipkénk. Nagy örömükre már érik a cseresznye és mutatkoznak a kis almák is. A fűszer és gyógynövények is szedhetők már. Zsálya, kakukkfű, menta, tárkony, lestyán, citromfű, rozmaring, utifű, szurokfű és a fenyő friss hajtása (mézben eltéve). Már csak az “ÉGI ÁLDÁS” hiányzik. Sajnos eddig Esztergomot kikerülték az esőfelhők.
Remélem lesz azért lehetőség veletek egy kis kirándulásra is!

Üdvözlettel: Zsuzsa

Napfelkelte Zamárd-hegy

Nincs kategorizálva   Napfelkelte Zamárd-hegy bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
máj 192020

Kedves Túratársak !

Ébredezünk! Ébredésünk általában reggel történik. Reggel ébred a Teremtő erő is. Eleink a napfelkeltét már a mezőn köszöntötték. Levették kalapjukat szembe álltak a nappal és köszöntötték a Teremtőt, Istenünket.
Megpróbáltam utánozni Őket az ébredésben. A Zamárd-hegyen a Duna fölötti csúcson vártam a napfelkeltét.
Eszembe jutott egy ősi fohász. Engedjétek meg, hogy megosszam veletek.

“Látom sugaraid, és szeretném felérni,
Látom tündöklésed,és tudom,hogy tündöklésed, és fényed mindenek felett való,
Tudom, hogy tündöklésedben testesül a teremtő
Tudom, hogy szüntelen szülöd önmagad, és örökké járod utadat
Fényed az Ég fényessége, kérlek fényeddel öleld körül lelkemet,
Engedd, hogy megpihenjek kebleden, élvezhessem fenséges tudásod, fenséges erőd,
Hogy én is folytathassam utazásom.”

Egyébként a képek gyenge illusztrációk. Kívánom, hogy a valóságban éljétek át hasomlóan azokat a pillanatokat.
A napfelkelte után a vízfakadásokat szeretném felkeresni. A fény, mellett a víz az élet nélkülözhetetlen alapja.

Üdvözlettel: Kassai Kálmán

Karantén kirándulás/élménybeszámoló Kassai Kálmán

Nincs kategorizálva   Karantén kirándulás/élménybeszámoló Kassai Kálmán bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
máj 162020

Fölszaladtam Nagyasszonyunkhoz. Rendet raktam a szobor körül,füvet nyírtam,virágot vittem, mécsest gyújtottam (Égi tűznek földi mását), énekeltem, imádkoztam, áldást kértem csapatunkra.
Nagy örömömre Holop Sanyiék is betoppantak egy csokorral, meg folyamatosan jöttek látogatók, és köszönték, hogy az ESZTERGOMI TURISTÁK gondoskodnak Égi Édesanyánkról.
No, hát ennyi mára. Vigyázzatok Magatokra! MARADJATOK OTTHON !(… is egy-egy kis kirándulás között.)

Kassai Kálmán

Burda

Nincs kategorizálva   Burda bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
máj 072020

Első lépésként az Esztergomi Petőfi Sándor Általános Iskola előtt gyülekeztünk. Sokan közülünk autóval érkeztek, így a segítségükkel autóval jutottunk el Garamkövesd templomához.

A templom előtt énekeltünk egyet majd nekivágtunk a túrának.

Az első állomásunk egy domboldali szántóföldnél volt, ahonnan a jó időjárásnak hála csodás kilátás tárult elénk Esztergomra, az Esztergomi-medencére, a Pilisre, a Getére, a Bajóti sziklákra és a Gerecsére.

A hegyen felfelé minden kilátóhelynél megálltunk és csodáltuk a kilátást. A második megállónál egy kicsit fentebbről tekintettük rá az előbb említett tájra, miközben egyre többet mutatott magából a Pilis.

Az utolsó állomásnál (nekünk utolsó) megálltunk ebédelni, egyik kedves túra társunk házi finomságaival kedveskedett számunkra. Ezen az állomáson Dobogókő mellett a Börzsönyre is ráláttunk.

Az ebéd után lassan elindultunk visszafele a templomhoz. A templomhoz érve, kicsi szusszanás után elbúcsúztunk egymástól és visszatértünk Esztergomba.

Egy nagyon kellemes túra volt, nem túl hosszú sem időben sem távban, azonban nagyon jól esett és jó volt végre újra látni a túratársakat és hallgatni az érdekes beszámolóikat.

Üdvözlettel: Gyarmati Péter

Karantén kirándulás/élménybeszámoló Vincze Gabriella

Nincs kategorizálva   Karantén kirándulás/élménybeszámoló Vincze Gabriella bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
ápr 172020

Elsőként a kert adta örömökbe vetettem magamat. Egy két jó könyv is került a kezembe, így amikor elfáradtam, olvastam. Bár, azért nem bírtam minden nap csak otthon lenni. Így felkerestem a a Duna partot és a környéket. Olyan gyönyörű ilyenkor tavasszal Esztergom, s nemcsak ez a környék. Lásd a mellékelt képeket.

Üdvözlettel: Vince Gabriella

Karantén kirándulás/élménybeszámoló Huzella Gábor

Nincs kategorizálva   Karantén kirándulás/élménybeszámoló Huzella Gábor bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
ápr 142020

Nellékelek néhány Dunához kapcsolódó képet Szentendréről (kerékpáros hidak a Dera-patak felett) és az itteni (hódok által is látogatott) partokról.

Ezekből látszik, hogy nemigen tudok otthon maradni.