Sze 292019

Minden évben lehetőleg Szent Mihály napján (szept.29.) elmegyünk túrázni a Börzsönybe. Ilyenkor a túrát Nagymarosról indítjuk ahová a a Visegrádi komppal érkezünk meg. Idén is a túra Nagymarosról a Szent Mihály-hegyen át, a Hegyes-tetőn álló felújított Julianus-kilátóhoz vezetett.
A 12 fős csoportunk a nagymarosi katolikus templomtól indult (papi áldás kíséretében) a diófa utcán végig. Majd az erdőbe érve részben a kék jelzést követve részben jelöletlen úton haladva jutottunk először a Szent Mihály hegyre fel. Itt megettük a hozott elemózsiánkat, majd a néhány éve készített oltár környékét megtisztítottuk s tovább emeltük (köveket hordva rá). Utunk innen a kilátóhoz közeledve kék sáv, sárga sáv és sárga háromszög együttes megjelölésével folytatódott. Az Encián Turisták 1914 egyesület építették 1938-ban a Julianus barátról elnevezett kilátótornyot. A Hegyestető 482 méter magas csúcsán álló Julianus-kilátó tornyát 1939. május 14-én avatták fel.
A csaknem tizenöt méter magas, középkori bástyát idéző Julianus-kilátó látványában, stílusában mintegy válaszol a visegrádi várnak a Duna túloldaláról. A kilátó tetejéről nemcsak a Dunára, a belső Börzsönyre is páratlan kilátás nyílik, a lábánál padok és asztalok várják a kirándulókat.
A kilátótól a kék sáv, majd a jelöletlen úton tértünk vissza Nagymarosra, ahol a kellemes őszi napsütésben a Duna-parton még egy kicsit elidőztünk a kompra várva.
(A Szent Mihály-hegy és a Hegyes-tetőn álló Julianus-kilátó a Börzsönyben, a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén található.)

Túra vezető volt: Borz László
A beszámolót készítette: Vince Gabriella

Sorry, the comment form is closed at this time.