Júl 192020

2020. július 19-én reggel 9 fős csapatunk útnak indult Esztergomból a tervezett túrára.
A Két-bükkfa-nyeregnél enyhe ködszitálás fogadott, de a jó kedvünkön ez mit sem változtatott. A Pilisszentkereszten található Pomázi út 35. megállóhoz már egy másik busszal jutottunk el. Alig szálltunk le, mire közbeszólt az eső, hát gyorsan fel kellett kapkodnunk az esőkabátjainkat. Tervezett túránkon nemsokára egy figyelmeztető leírást találtunk, miszerint a Szurdokban veszélyes útszakaszok vannak és nem ajánlatos a hely meglátogatása. Ezért utat változtattunk, s a Szurdok helyett a kék háromszög jelzésen a Szurdok gerinc felé vettük az irányt. Mire felértünk, szerencsénkre alábbhagyott az eső és gyönyörű kilátás volt a jutalmunk. 4
A gerincről leérve ismét egy tábla fogadott, amely szerint a Szurdok gerinc is veszélyes útszakasz, alighanem gyakorlott túrázók lehetünk, hisz minden gond nélkül teljesítettük. A kék kereszt jelzésen folytatva barangolásunk eljutottunk a pilisszentkereszti Szentkúthoz, egy csodatévő helyhez. Itt tartottuk pihenőnket és az előre elkészített palackjaink is megteltek friss forrásvízzel.
Ezután a sárga kereszt jelzésen haladva a Pilisszántói elágazáshoz értünk és busszal felmentünk Dobogókőre. Egy ideig gyönyörködtünk a kilátásban, majd meglátogattuk a Siketek Mária-kegyhelyét és újból megpihentünk a Báró Eötvös Lórándról elnevezett menedékháznál.
Itt már komolyabb zuhé alakult ki, de szerencsésen mindenki biztonságban kivárta, míg elmúlt és 15.50-kor már napsütésben szállhattunk fel az Esztergomba tartó buszra.

Sorry, the comment form is closed at this time.