feb 162020

Esztergomból indulva túránk útvonalát a sárga vonal turistajel jelölte ki. Pilisszentlélekig haladtunk ezen az útvonalon, majd onnan a zöld keresztet követve folytattuk utunkat és érkeztünk meg a Fekete-hegyi kulcsosházhoz, ahol érkezésünkkor már a készülőben lévő paprikás krumpli bugyogott a bográcsban.

A csapat másik része a következőképpen érkezett a Fekete-hegyi kulcsosházhoz. Ők busszal jöttek a Két-bükkfa nyereghez, majd innen a Fekete kőhöz tartottak (Peták István emlékhely) A Fekete kőtől ereszkedtek le a Pilis nyereghez. Innen már könnyen eljutottak a célhoz, majd érkezésük után segédkeztek az ebéd előkészítésében.

Miután mindkét csapat megérkezett és elfogyasztottuk a kimondottan finomra sikerült ebédet, utunkat egy délutáni séta keretében a közeli “tengerszem” felé vettük, ahol megtekinthettük, milyen állatok látogatják a kis tavacskát.

Visszaérkezésünk után nem sokkal a kulcsosházba húzódtunk és hamar éneklésbe kezdtünk az egyik csoporttársunk gitár és ének kíséretével, nagyon kellemes volt.

Másnap nem vesztegettük az időnket és hamar a Kis-hegy felé indultunk, hogy elzarándokoljunk egy számunkra kedves helyre.

Innen a kulcsosház felé mentünk, majd a kulcsosháznál elfogyasztottuk az ebédünket. Hazafelé a Háromszázgarádicson keresztül ereszkedtünk le, amin végighaladva izgalmakkal tele értünk le a patak mederbe. A patakmedret hosszasan követve megállapítottuk, hogy a sárga kereszt útvonal mennyi kihívást rejt magában, hiszen a túraútvonal követéséhez többször át kellett kelni a patakon, majd vissza.

Hazafelé a sárga keresztről a sárga vonalra kanyarodtunk és élveztük a fantasztikus időjárást. A kulcsosház Esztergomból könnyen megközelíthető, mégis egy hétvégét kitöltő programot és kellemes kikapcsolódást biztosított számunkra. Másoknak is ajánlom a túrát.

Készítette: Gyarmati Péter

Fekete-hegyi turistaház
Kattints a képre a nagyításhoz

Sorry, the comment form is closed at this time.