Már 082020

Március 8 án indultunk el 10 fős kis csoportunkkal Dömösre, megtekinteni a sokak által kedvelt Prédikálószék kilátót, melyről nemcsak a Dunakanyar, hanem Magyarország szinte legszebb panorámája nyílik. A Prédikáloszék a Visegradi hegységben bújik meg, mely a hegység legmagasabb pontja. Az elnevezés valószínűleg onnan ered, hogy a hegy sziklás csúcsa egy szószékre emlékeztet. A Királykúti utcából indultunk, ott rátaláltunk a piros, sárga, zöld turista jelzésekre. Örömmel vettük észre, hogy a Szentfa kápolnánál lévő forrásból ismét víz csordogál.
A tisztáson pihenő és tűzrakóhely, itt kényelmesen elfogyasztottuk a magunkkal hozott elemózsiánkat, rövid pihenő keretében.
A kilátóhoz vezető útvonalak végigjárása, már önmagában hatalmas élmény, hiszen pazar a panoráma, és különleges élményt nyújtanak az érdekes természeti képződmények például a Vadálló kövek.
A Prédikálószékre több útvonal is rendelkezésünkre állt, de mi a Dömös Szentfa-kápolna – Vadállókövek érintésével szerettünk volna haladni.
A Vadállókövekre való feljutás volt túránk legnehezebb része, de megérte a fáradságot, mert egészen bámulatos kilátásban volt részünk. Onnan már kényelmesebb tempóban haladhattunk tovább, ez a sétaút kedvezőbb volt. A Prédikálószék kilátót 2016 évben adták át a túrázóknak a fából készült létesítményt, ahonnan megnyílik előttünk a Dunakanyar panorámája. 639 méter magasból megcsodálhatjuk Börzsönyt, Naszájt, akár a Mátra hegyvonulatait is. A kilátó mellett padok, asztalok, tűzrakóhely található. A csúcstól lefelé haladva, a Szőke forrás völgyeben gyönyörködhettünk. A csodás kilátás kárpótolt a nehezebben járható szakaszok, és az 550 méter szintkülönbségért.

Készítette: Fábián Piros

Sorry, the comment form is closed at this time.