aug 172015

Túrabeszámoló 2015. új kenyér havának 15.napján tett NAGYBOLDOGASSZONY ZARÁNDOKLATRÓL

Hagyományaink szerint ez a nap volt a MAGYARSÁG legnagyobb ünnepe.
TÍZEZERSZERES NAP! Amit gondolunk, mondunk, cselekszünk tízezerszeresen jelenik meg földi életünkben.
A Boldogasszony napok azért voltak asszonyi dologtiltó napok, hogy a Nők Lelkük felé fordulva tisztítsák, emeljék azt. Fohászkodjanak családjukért és
nemzetükért.
Csendesedjenek el, forduljanak befelé, majd Égi Édesanyánkhoz, a jóságos anyához közelítsenek.

A fenti gondolatok szellemében indult hagyományos túránk. Pilisszentléleken hatan szálltunk le a buszról, hogy megtiszteljük ezt a napot. Szerencsénkre volt két kedves Női túratársunk is. Elhatároztuk, hogy kellő komolysággal, fecsegés nélkül járjuk utunkat.
Nagyboldogasszony-tetőig tartó komoly emelkedő ezt segített betartani. A tető csöndes méltósága, a fehér kettős kereszt sok erősítést erőt adott nekünk.

Rögtönzött kórusunk több ide illő énekkel köszöntött. Egy kevésbé ismert első versszakát érdemesnek tartok leírni.

Égi Édesanyánk, csillogó fényrózsa,
Lelkünk és életünk koszorúja.
Áldó kezed nyújtsad magyar gyermekednek,
Hogy szíveink felemelkedjenek

Ezután leereszkedtünk a Pálos romokhoz. Itt Boldog Özsébhez énekeltünk, aki a legbuzgóbb Boldogasszony tiszteletet vezette be rendjébe.
Némi pihenő után elindultunk a Maróti gerinc irányába. A Ráróhegy magasságában kellett lekanyarodnunk az Erdei Boldogasszonyhoz. Kis időbe tellett, mire rátaláltunk az erdőművelés okozta változások miatt. Megható volt látni a megkopott környezetben magányos ragyogását.

Itt költöttük el ebédünket. Csendes egyéni elmélkedés után indultunk tovább, hisz az út java része még hátra volt. Hosszú utat tettünk meg a következő pihenőig, a Fári kútig.
A friss víz, a megmaradt elemózsia elfogyasztása után meg se álltunk a Vaskapuig.

Itt várt kedves Patrónusunk a VASKAPUI MAGYAROK NAGYASSZONYA szobor. A lenyugvó napban ragyogott. NAPBA öltözött fogadásunkra. Megállt az idő körülöttünk. Csendes magányunkban, mondtuk imáinkat, köszöneteinket. Csodálatos élmény volt, nem érződött az út fáradtsága. Úgy éreztük, hogy egy megszentelt napot éltünk át.
Lehoztuk Boldog Asszony energiáját a Pilisből a városba.

Jöhetett a Menedékházban a felüdítő hűvös serital. Leporoszkáltunk a Babits úton.
Jó érzéssel nyújtottunk kezet egymásnak búcsúzáskor. Jövőre Veletek ugyanitt.

Nagyboldogasszony napján

Sorry, the comment form is closed at this time.